TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Päivitetty 18.09.2022


YLEISTÄ

Suomikassu.fi on Suomikassun (Y-tunnus 3259135-1) verkkokauppa. Näitä tilaus- ja toimitusehtoja sovelletaan Suomikassun ja Asiakkaan välisessä kauppasuhteessa. Tuotteita myydään vain Suomeen.

Tekemällä sähköisen tilauksen verkkokaupasta, Asiakas vakuuttaa olevansa tietoinen tilaus- ja toimitusehdoista ja hyväksyy ne tilausvaiheessa valitsemalla hyväksymisruudun. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia ehtoja.

Suomikassulla on oikeus päivittää näitä tilaus- ja toimitusehtoja milloin tahansa ja ilman ennakkoilmoitusta.


1 TUOTTEIDEN OSTAMINEN VERKKOKAUPASTA

Tilauksen tekeminen ei vaadi rekisteröitymistä. Tuotteet tilataan lisäämällä halutut tuotteet ostoskoriin. Ostokorin sisältöä pääsee tarkastamaan painamalla ylävalikosta "ostoskori". Ennen tilauksen loppuun saattamista Asiakas valitsee tilaukselle maksu- ja toimitustavan.

Tilausvahvistus lähetetään Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistuksessa on ilmoitettu tilatut tuotteet ja niiden hinnat.

Tarkastathan, että ilmoittamasi yhteystiedot ovat oikein.


2 TUOTETIEDOT JA HINNASTO

Verkkokaupassa myydään uusia sinetöityjä tuotteita (Uusi, muoveissa) sekä käytettyjä tuotteita (Käytetty). Tuotteiden ikärajat ja muut lainmukaiset merkinnät on ilmoitettu tuotetiedoissa tai tuotekuvissa. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskustannuksia.

Osa myytävistä elokuvista on tarkoitettu ikärajaltaan yli 18-vuotiaille. Asiakas vakuuttaa tilausta tehdessään olevansa yli 18-vuotias ostaessaan yli 18-vuotiaille tarkoitettuja elokuvia.

Varastossa olevien tuotteiden lisäksi tuotteet voivat olla myös ennakkotilaustuotteita tai tilaustuotteita. Ennakkotilaustuoteiden julkaisupäivä on ilmoitettu tuotetiedoissa ja merkinnällä "Ennakkotilaustuote". Tilaustuotteet on merkitty tuotetiedoissa merkinnällä "Tilaustuote".

Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin ja hintavirheiden korjaamiseen. Jos tuotteen hinta on ilmoitettu erehdyksessä ja virheellisesti selvästi liian alhaiseksi, tuotetta ei toimiteta automaattisesti. Suomikassu lähettää tiedon hintavirheestä Asiakkaalle sähköpostitse ja odottaa Asiakkaan hyväksyntää oikealle hinnalle. Tilaus peruuntuu, jos asiakas ei hyväksy korjattua hintaa.

Tarjouksessa olevat tuotteet on ilmoitettu siten, että alkuperäinen hinta näkyy tuotetiedoissa ylivedettynä.


3 TILAUSTEN KÄSITTELY

Tilaukset käsitellään ja tuotteet varataan Asiakkaille tilausjärjestyksessä. Tilauksia käsitellään arkipäivisin. Asiakas saa sähköpostiin tiedon, kun Tilaus on käsitelty ja toimitettu.

Tilausten käsittelyaika varastossa oleville tuotteille on 1-2 arkipäivää. Toimitusaika ilmoitetaan tämän sivun kohdassa Toimitustavat.

Jos tuotetta ei ole enää saatavissa tavarantoimittajalta, Suomikassu voi peruuttaa tilauksen kyseisen tuotteen osalta. Asiakkaalle ilmoitetaan sähköpostitse mahdollisista peruutuksista.


3.1. Tilaustuotteet

Jos tilaus sisältää varastossa olevia tuotteita että tilaustuotteita, tilaus toimitetaan osissa. Varastossa olevat tuotteet varataan Asiakkaalle ja toimitetaan ensin. Tämän jälkeen toimitetaan tilaustuotteet erillisenä toimituksena, kun tilaustuotteet ovat saapuneet varastoon.

Jos tuotetta joudutaan tilaamaan, käsittely- ja toimitusaika on yleensä 1-4 viikkoa ja riippuu tavarantoimittajista (maahantuoja sekä kuljetusyhtiö). Suomikassu ei vastaa kustannuksista, jotka johtuvat kuljetuksen aiheuttamista toimitusviiveistä tai ylivoimaisista esteistä (force majeure).

Suosittelemme tilaamaan tilaustuotteet aina erillisinä tilauksina.


3.2 Ennakkotilaustuotteet

Ennakkotilaustuotteet pyrimme toimittamaan elokuvan julkaisupäiväksi, mutta emme voi taata sitä. Esimerkiksi Postin kirjetoimituksia ei jaella koteihin joka päivä, mikä vaikuttaa toimituksiin. Suosittelemme ennakkotilauksille seurantakoodillista toimitustapaa.

Jos tilaus sisältää varastossa olevia tuotteita että ennakkotilaustuotteita, tilaus toimitetaan osissa. Varastossa olevat tuotteet varataan Asiakkaalle ja toimitetaan ensin. Tämän jälkeen toimitetaan ennakkotilaustuotteet erillisenä toimituksena, kun ennakkotilaustuotteet ovat saapuneet varastoon.

Ennakkotilaustuotteet saattavat myöhästyä ilmoitetusta julkaisupäivämäärästä. Suomikassu ei vastaa kustannuksista, jotka johtuvat maahantuojan ilmoittamista julkaisupäivän viivästymisistä tai muista ylivoimaisista esteistä (force majeure).

Suosittelemme tilaamaan ennakkotilaustuotteet aina erillisinä tilauksina.


4 TOIMITUSTAVAT

Tilaukset lähetetään tuotteiden painon ja koon perusteella joko kirjeenä tai pakettina. Verkkokauppa ehdottaa automaattisesti kaikki mahdolliset toimitustavat ja toimitushinnat tilaukselle.

Postin pakettitoimituksista saat seurantakoodin OmaPosti-palveluun sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron perusteella. Postin kirjelähetykset eivät sisällä seurantakoodia lähetyksen seuraamiseen.

Jos tilaus sisältää varastossa olevia tuotteita ja ennakkotilaus- tai tilaustuotteita, lisätään postimaksuihin yksi postimaksu ennakkotilaustuotteista ja/tai tilaustuotteista muodostuva erillinen postimaksu. Verkkokauppa osaa automaattisesti laskea toimitushinnan tilaukselle.

Suosittelemme tilaamaan ennakkotilaus- ja tilaustuotteet erillisinä tilauksina.

Suomikassu tarjoaa seuraavat toimitustavat:

Posti Priority kirjelähetys (ei seurantakoodia)

Postin ympäristövastuullinen kirjetoimitus 2-3 arkipäivässä tilauksen lähettämisestä. Kirjelähetyksessä voidaan toimittaa 1-2 DVD tai Blu-ray tai 4K Ultra HD -elokuvaa. Toimitetaan ympäristöystävällisessä ja vahvassa aaltopahvisuojatussa postituskuoressa.

3,99€

Posti Pikkupaketti postiluukkuun (Seurantakoodi)

Postin ympäristövastuullinen lähetys postiluukkuun 2-3 arkipäivässä tilauksen lähettämisestä. Kirjelähetyksessä voidaan toimittaa 1-2 DVD tai Blu-ray tai 4K Ultra HD -elokuvaa. Toimitetaan ympäristöystävällisessä ja vahvassa aaltopahvisuojatussa postituskuoressa.

5,49€

Posti Postipaketti

Sisältää seurantakoodin. Postipaketti toimitetaan tilauksen koosta riippuen joko postiluukkuun tai Postin lähimpään noutopisteeseen. Postin ympäristövastuullinen toimitus 1-3 arkipäivässä tilauksen lähettämisestä. Toimitetaan ympäristöystävällisessä, vahvassa ja kotimaisessa postituspussissa. Isot lähetykset toimitetaan kierrätyspahvilaatikossa.

6,99€ - 9,99€

Postin Kotipaketti

Paketti toimitetaan asiakkaan kotiin yleensä 1-3 vuorokauden sisällä. Posti sopii kanssasi toimitusajasta.

13,99€


4.1 Noutamaton paketti

Noutamattomista paketeista muodostuu ylimääräisiä kustannuksia Suomikassulle. Noutamaton paketti ei ole palautus. Noudathan pakettisi ajoissa Postin ohjeiden mukaisesti.

Noutamattomista paketeista veloitetaan 10 euroa.

Noutamatonta pakettia ei lähetetä uudelleen ilman uutta tilausvahvistuksen mukaista toimitusmaksua.


5 MAKSUTAVAT

Suomikassu.fi turvalliset verkkomaksutavat tarjoaa suomalainen Paytrail Oyj sekä Klarna.

Huomaathan että jos maksuvaiheessa tapahtuu tekninen virhe, varaamme tuotteen Asiakkaalle 24h ajaksi. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella, jos maksaminen ei onnistunut.

Pankkimaksut (Paytrail)

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet.

Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla.

Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, joka välittää maksusi Suomikassulle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

0€

Luottokorttimaksut (Paytrail)

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, sekä Debit MasterCard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.

Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksukorttimaksun Suomikassulle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

0€

Mobiilimaksu (Paytrail)

Mobiilimaksutavat ovat Pivo sekä MobilePay.

0€

Lasku- ja osamaksupalvelut (Paytrail)

Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat Collector, sekä Joustoraha.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

0€

Klarna - Maksa heti

Klarnan verkkopankki- ja korttimaksut.

0€

Klarna - Maksa myöhemmin

Tee tilaus tänään ja maksa tuote vasta, kun olet vastaanottanut sen ja tehnyt lopullisen ostopäätöksen. Klarnalla saat 30 päivää kulutonta ja korotonta maksuaikaa. Maksuaika alkaa tilauksen lähettämisestä. Voit vastaanottaa tuotteen ennen kuin sinun tarvitsee maksaa sitä.

0€

Klarna - Pilko maksut

Klarnalla voit tehdä tilauksen nyt ja pilkkoa maksut jopa 36 kuukauden ajalle.

0€

5.1 Paytrail maksuvälityspalvelu

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot


6 PALAUTUKSET

6.1 Uusien tuotteiden palautus

Kaikilla uusilla ja avaamattomilla elokuvilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Huomaathan, että jos elokuva on avattu muovikelmustaan, palautusoikeus poistuu.

Asiakas vastaa palautuskustannuksista. Palautettava kirjelähetys maksaa 3 euroa ja palautettu pakettilähetys 6 euroa.

Jos haluat palauttaa koko tilauksesi tai osan tilauksestasi, olethan aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme: Yhteydenotto-lomake (Otsikolla: Palautus) verkkosivuillamme. Saat paluuviestinä ohjeet palautuksen tekemiseen.

Jotta voimme käsitellä palautuksesi, tarvitsemme vähintään seuraavat tiedot:

  • Tilausnumero ja nimesi
  • Tuotenimikkeet, jotka haluat palauttaa

6.2 Käytettyjen tuotteiden palautus

Huomaathan, että käytetyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta.


7 Reklamaatiot (tuotteessa tai tilauksessa virhe)

Jos tilaamasi tuote on viallinen tai vaurioitunut lähetyksessä tai olet saanut väärän tuotteen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella (Otsikolla Reklamaatio). Pyrimme ensisijaisesti lähettämään uuden vastaavan tuotteen tilalle. Jos tämä ei onnistu, kauppa peruuntuu ja saat rahasi takaisin.

Jotta voimme käsitellä reklamaatiosi, tarvitsemme seuraavat tiedot:

  • Tilausnumero ja nimesi
  • Tuotenimike, jota virhe koskee
  • Virheen / vian kuvaus.